Mérida 13 km

11 april 2016 - Mérida, Spanje

Maandag 11 april. Vanmorgen om half 8 vertrokken voor onze laatste etappe. Het is een korte route, dat hebben we bewust zo gepland. Zo hebben we tijd om te kijken hoe we morgen in Malaga komen. Het was zwaar bewolkt, rechts van ons en achter ons. We hadden geluk, de wind kwam voor ons van de goede kant zodat de regenbuien ons bespaart bleven. Om 11 uur liepen we Mérida binnen en even later stonden we voor ons hotel en jawel hoor, we mochten er al in. Toen eerst naar het busstation en daarna naar het treinstation om te informeren voor onze trip naar Malaga. De bus vertrok om 5.40 uur en de trein om 7.50 uur. We kozen voor de trein. Wel, dit was onze camino Mozárabe, een prachtige route met mooie natuur, heel veel olijfbomen in het begin van de route, later werd het agrarisch gebied met af en toe koeien en vaker schapen. Helaas met vrijwel geen andere pelgrims , we vinden het fijn om met z'n tweetjes te lopen maar het is toch ook leuk om eens te praten met andere pelgrims, te horen waar ze vandaan komen etc. Toch hebben we volop genoten, even voor niets te hoeven zorgen alleen voor een slaapplek en eten, kortom een paar heerlijke wandelweken, het was de moeite waard!

1. Rieni en Bert Bremmers:
    Hallo peregrinos,

Van Harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie hebben genoten van Julie reisverhalen en beelden.Hopen half mei onze Mozarabe in Merida met het zelvde gevoel te kunnen afsuiten.Heel veel groetjes en goede thuisreis

Bert en Rieni
  2. Piet en Bertie.:
    Dag Caminogangers,

Uiteraard proficiat met het bereiken van het eindpunt. Het was leuk jullie verhalen te lezen. We konden ons verplaatsen in de mooie omgeving. Goede thuisreis en tot gauw.
  3. Stella en Charles:
    11 april 2016
    Proficiat met jullie behaalde voetreis. We zullen er vanavond op proosten. Dat doen jullie beslist ook.
    Nu nog even wat genieten en dan weer huiswaarts
  4. Mart:
    Hé Pelegrino's
    Van harte gefeliciteerd. Toch maar weer mooi volbracht zonder ernstige kwaaltjes of kleerscheuren.
    Geniet nich lekker na van alle inspanningen en bedankt voor jullie mooie berichtjes.
    Over twee weken zijn wij aan de beurt!

Gr. Mart
  5. Zef en Ria:
    11 april 2016
    Fèjn dat ouch deze tocht weier goud verloupe is mit väöl kilomaeters in de bein. Perfisiat mit dees prestatie. Geneit nog lekker effe nao en alvas ein gouw trökreis gewunsj.

Groete van Meulesjtraot 6.
  6. Wim Feijen:
    11 april 2016
    Proficiat, en tot ziens in Munstergeleen of in Sterksel.

Wim.
  7. Ger Lenssen:
    Hoi Pelegrino's,

Het is weer voorbij. Alleen de herinneringen zullen blijven. Ik weet zeker dat jullie die genoeg mee naar huis zullen nemen. Proficiat met jullie prestatie en een behouden thuiskomst. We spreken ons wel weer.
    Groetjes Ger en Thea.
  8. Nellie Janssen:
    11 april 2016
    Beste Ria en Henk, van ❤️e gefeliciteerd met het bereiken van het doel, Merida. Ben trots op jezelf. Alweer een Camino die jullie met succes afsluiten. Geniet nog na van alle moois, wij wensen jullie een behouden terugreis.
    Bedankt voor jullie verhalen.
  9. Paul:
    Hoi Ria en Henk,
    PROFICIAT met het afronden van weer zo'n geweldige
    Camino. Weer veel ervaring opgedaan en er heerlijk
    uit geweest.
    Nu nog even lekker relaxen en nagenieten in Malaga.

Groeten uit Gebrook,
    Paul.
  10. Mieke jeurissen:
    11 april 2016
    Hartelijk Gefeliciteerd met deze prachtige prestatie Het was een andere camino dan verleden keren, maar jullie zijn wel weer vele ervaringen rijker, en zullen zeker grote voldoening ervaren, ondanks de minimale caminogangers op deze wegen!
    Goeie thuisreis, en snel tot ziens.
    Lieve groet, Mieke. Herman
  11. René en Elly:
    12 april 2016
    Hoi Ria en Henk,
    Bedankt voor de mooie verhalen
    Alweer een geweldige ervaring rijker.
    tot gauw
  12. Tila:
    13 april 2016
    hoi ria en henk. je weet hier druk druk..vandaar even minder gereageerd via blog.heb het wel bijgehouden en wil jullie ook weer danken voor de heerlijke verhalen met foto,s..het zit erop.ook weer fijn gevoel na de camino weken..nu genieten van malaga en dan weer genieten thuis..goede reis terug en tot gauw..liefs tila