Castuera 24 km

6 april 2016 - Castuera, Spanje

Woensdag 7 april. Gisteravond had Ria op internet gekeken voor een overnachting in Castuera. Ze had er een gevonden en wilde zelf bellen voor de reservering. En het is haar gelukt! "Un habitation doble por mañana. Nombre: Maria de Hollanda!" De man aan de telefoon had het begrepen en zei "hasta mañana Maria", en dus perfect geregeld! Heerlijk geslapen vannacht (Ria) Vorige nacht hadden ze in de kamer naast ons de verwarming aan die tegen onze muur hing en dat zoemde erg, dus de slaap weer ingehaald en we hadden er echt zin in vanmorgen. De zon scheen heerlijk. Perfect temperatuurtje voor de wandelaar! Even in een plaatselijke bar een koffie met tostado genomen en toen  op pad. De route liep zo'n 16 km over een asfaltweg die dwars door natuur en agrarisch gebied liep. We kwamen nauwelijks imand tegen, soms een boer op een traktor. Tegen half 12 vonden we een pauzeplek voor onze picknick. We hadden broodjes en seranoham, lekker. In het dorp aangekomen gingen we op zoek naar ons hotel, "hotel los Naranjos". Omdat het er nogal chique uitzag, vroegen we maar eerst wat de kamer kostte. Voor pelgrims € 40,00 zei de receptionist! Dus weer prima. Douche genomen en onze was verzorgd, maar toen Ria de bedden ging nakijken(ooit eens veel haren en een papieren zakdoek in bed gevonden) lagen er haren in! Nou ja, het is al opgelost, ze hadden de verkeerde kamer gegeven.Nu zijn we aan het genieten van een pilsje en dadelijk lopen we even het dorp in......lekker niksen!

1. Stella en Charles:
    6 april 2016
    Tjonge jonge. Je wilt toch wel een "schoon bedje". Zeker na zo'n flinke trip. Het weer is gelukkig beter. Heel fijn voor jullie. Met de zon ziet de wereld er weer anders uit.
    Groetjes Stella en charles
  2. Tila:
    6 april 2016
    17.20 u hoi ria en henk... wat een heerlijke positieve geluiden..alles weer perfect ... na regen en minder goed bed..ja, na een goede nachtrust en zon ziet alles anders uit..hopelijk nu verder steeds zo,n mooie zonnige dagen. veel plezier en fijne wandelingen..liefs TILA
  3. Paul:
    Hoi Ria en Henk,
    Al weer een heel eind op pad.
    Leuk al jullie verhalen.
    Blijf genieten.
    vr.groet, Paul.
  4. Piet en Bertie.:
    6 april 2016
    Weer een mooi verhaal. Jullie maken het een en ander mee. Het mooie is het avontuurlijke. En als je dan per abuis op een verkeerde kamer komt, wordt dit opgelost. Je hebt dan iets om te schrijven en om later te lachen. Veel plezier verder.
  5. René en Elly:
    Hallo Maria en Henk,
    Het is weer volop genieten en soms uitdagingen aangaan.
    We beginnen langzaam af te tellen en verheugen ons er op jullie weer te zien
  6. Mieke jeurissen:
    6 april 2016
    Als wij vandaag jullie belevenissen weer lezen,was het weer in ieder geval goed, en heeft ons "kaarsje " echt geholpen.!!
    Volgende keer steken we er meteen twee op, zodat jullie meteen de goede kamer aangewezen krijgen.
    Hier op de bank is het smullen van jullie verhalen, en ja ,net zoals de vorige camino,s alleen maar grote bewondering voor deze prestaties.
    Liefs Mieke Herman
  7. Paula Feijen:
    7 april 2016
    Hallo! Ik heb nu net alles gekijken! Wat en camino!! Ik gaa nu iedere dag kijken als er iets nieuw is! Heele leuke fotos! Als ik kom kannen jullie alles vertelen!!!

Kussjes
    Paula