Don Bonito en Santa Amalia

9 april 2016 - Santa Amalia, Spanje

Vrijdag 8 en zaterdag 9 april. Vrijdag hadden we een etappe van 28 km naar Don Bonito. Omdat het voor ons doen een vrij lange route was, vertrokken we al om 7.00 uur. Het eerste half uur liepen we met de zaklamp, maar al spoedig werd het licht en we schoten goed op. Om 10.00 uur stopten we voor onze picknick en tegen half een waren we in het dorpje La Haba en hadden we 20 km erop zitten. In een bar koffie en brood genomen en nu nog de laatste 8 km tot Don Bonito. Don Bonito is een vrij grote plaats en we hadden een hotel gereserveerd dat helaas aan de verkeerde kant van de stad bij een industrieterrein lag. Dit koste ons nog zo'n 3 km extra lopen. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een Chinees wok restaurant dat daar in de buurt lag. Zaterdag gingen we om 8,30 uur op pad naar Santa Amalia een dorpje dat 18km verderop lag. Het was 's morgens behoorlijk koud en met de muts op en handschoenen aan gingen we op weg. We naderen Merida en dat merk je. Er komen nu wat dorpjes waar koffie te krijgen is en omdat we tijd genoeg hebben, doen we het op ons gemak. We zijn nu in een mooi hotel in Santa Amalia en hebben menu del dia al genomen. ( Soep, brood, vlees met frites, ijs, 2 pils en 2 glazen wijn voor slechts € 16,00). En dat met z'n tweetjes! Dat wordt weer lijnen in Munstergeleen! Maar nu nog even genieten van de rust onderweg, het wandelen en de natuur.

1. Andre Cannisius:
    9 april 2016
    Dus van uitslapen is geen sprake.
    Hier is het vandaag lekker weer geweest, niet koud.
    Voor € 16.00 kun je hier bij ons alleen in de" frieteboeet" terecht. haha.