Baena 25 km.

27 maart 2016 - Baena, Spanje

Zondag 27 maart. Vandaag een etappe van 25 km. we moesten voldoende proviand meenemen want er was onderweg niets te krijgen. De route liep door bergachtig gebied en wederom zover je kon kijken, uitsluitend olijfbomen. Na 10 minuten kregen we gezelschap van José (lees: Gossee), een Spanjaard uit Andalusië. Het weer werd slechter en het begon te regenen, dus regenjassen aan en de regenhoes over onze rugzak. Het werd steeds modderiger en de leem bleef steeds onder je schoenen plakken en dat liep echt niet lekker meer. Dan José, die alleen maar Spaans sprak week niet meet van onze zijde. Wilden we pauzeren, José stopte ook. Sanitaire stop, José stopte ook. Hij begon zelfs te vissen naar onze overnachtingsplek, en jawel hoor, hij ging daar ook slapen. Al met al, we begonnen het vervelend te vinden en wilden van hem af. In het hotel aangekomen wilde hij met ons gaan eten maar we hebben hem gezegd dat we ons eerst wilden verzorgen en later gingen, waren we van hem af, Pfffffff. Om 18.00 uur gingen we eten en anderhalf uur later lagen we in bed. Moe en pijn aan de voeten, alles nat, modder......slapen!